doa rutin

its towards the end of the year. Kejap je dah nak hujung tahun. Kejap je marriage aku nak masuk setahun. Turns up and down, normal lah marriage. The thrilled was there, ONLY you choose to go forward or shuffle it or get full-stop. God give u brain and the intelligence, so pakai.
But, let closed to istighfar. Tapi kalau dah sesuatu yang disimpan lama, memaksa, ade jugak sekor dua syaitan masuk dalam badan,pengaruh, then BLAST.
Tapi, belajar istighfar... even aku rase curious,unlogical thinking,terima berita yang x elok,dengar gssip yang menyakitkan hati,orang kutuk aku,orang x treat aku dengan baik,orang anggap aku ni bodoh, tapi...aku try jugak istighfar. Abis tu nak buat ape lagi kan?takkan nak g BALUN manusia tu. Dah dier x full-stop, xpe aku beralah, aku FULLSTOPkan diri sendiri. istighfar. Istighfar. Istighfar.
Insyallah, the sweet little devil unallowed to speak. Bebisik pun tidak.
And aku belajar, rase syukur.
Syukur aku sehingga kini sihat,ade keluarga,dah bergelar isteri, mak bapak sihat,org sekeliling xde cacat cela,ade kerja yang tetap dan halal,cukup pakai minum, ala kadar duit ringgit, rupe ade, attitude..mmm,adelah. (disenangi jugak oleh org lain)....
so aku syukur.
alhamdullillah... amin.

Ni antara doa yang bleh dijadikan routine daily.


Doa kesejahteraan dunia dan akhirat..
رَبَّنَا ءَاتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
Maksudnya : "Wahai Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat, dan peliharalah kami dari azab neraka"
(Al-Baqarah : 201)


Doa dikurnai cahaya mata :

رَبِّ لاَ تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
Maksudnya : "Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi"
(Al-Anbiya' : 89)


amin ya rabbal al amin. Jom try!

No comments:

Post a Comment