tentang DIA

makin hari..makin aku rasa satu benda terhutang
ini kerana kegigihannya mencari rezeki tambahan
kalau dia duka, lagi aku rasa terhutang
kalau dia gelisah, aku rasa bersalah
bukan salahku, tapi kerana dia resah
ini semua terjadi kerana tentang ... Dia

Dia,
dahulu aku tak pernah kenal siapa
aku dah pernah peduli pun mana asalnya
tapi makin kenal, aku patuh
faham jalannya
dia tak pernah berjanji apa
bukan kerana tidak percaya
kerana dia x mahu kecewa

kini
Dia rajin dan gigih
mungkin hasil lebih ini hanya bagi dirinya
atau mungkin satu yang gembira buatnya
tiada apa yang menghalang
harapan ku, ku letak nun...disana
setiap kali kupejam, ku mahu
hanya Dia disisi, cukup

Dia
masih kuat
masih mampu
masih bermaya
masih tamak untuk semuanya peluang yang ada
kerajinannya lama-lama buat aku terpaku
diam
kerana ia x dapat dibalasku

aku masih berhutang.....berfikir setiap hari
apa cara yang boleh kutimbang
untuk sama-sama dengan nya
sama-sama kongsi kekuatan
sama-sama berdiri

jika tuhan berhentikan masa ini
jelas
tuhan faham...ini bukan tangisan
walaupun aku akan sentiasa terasa terhutang
hutang ini bukan wang ringgit
hutang ini merupakan ganjaran perkongsian bersama
antara AKU dan..........

DIA ~

1 comment:

  1. Life that we can never has anything to exchange with...

    ReplyDelete