topicku : root word CABAR

mmmm.... saje je, bile dah lame aku tak tulis anything kan, asyik update citer preparation kawin je, KANG ADE ORANG MENYAMPAH plak ~
so aku tukar.... ok, harini nak tulis topic dari perkataan akar CABAR :
CABAR
::::::::::::::::::::::::::::::
selalu ayat "cabar" ni, aku bercakap kat orang.... time-time kawan2 ade yang nak suarakan hati, aku pun cakaplah "maybe minah tu nak cakap ko kot" ..gitulah bunyi
TERCABAR
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
hah.... ni bile aku time angin and ade org perli perli berdesit panas kat telinga aku.....
kirenye torture MENTAL lah..... kalu along ni, mau dah bantai ngan pedang.... tapi sebab aku ialah mungkin "kawan" , "kakak" atau mungkin "adik" mereka... maka, diam sahajelah...
ape aku buat >>
aku akan MAKI (sorang2 lah dalam kereta...coward jugak lah) then after that, aku akan terus buat tak tau kat dier.........
MENCABAR
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
yang ni bile ade org uji aku dari segi fizikal..... contohnye, mase kat india dulu, time tengah panjat bukit, tetibe suruh terjun ke dalam sungai..... mencabar giler ~ tapi sebab aku suke lasak... terjun je lah (psstt.... sebenarnye life jacket ade)
CABARAN
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Cabaran ni, bile aku ade terbaca / terdengar / melihat / berdepan dengan seseorang yang dah berjaya dalam hidup............ contohnye like my mum lah, dier cakap umur dier 26th dah beli rumah sri rampai KL tu........ mcm aku, dah umur 28th ni, xbeli beli lagi....
so aku amik tu as CABARAN... insyallah... aku akan kecap impian itu juga..
c u next

No comments:

Post a Comment