caterpillar turn to DIE or Beauty moth?

wow.... tertibe plak subject headline story aku mcm "sesuatu" je.... ha ha...actualy xde lah. Aku kan free-timer blogger. Isian yang perlu dan tak perlu. Ntah lah. Ade yang luahan hati, ade yang x berisi. Sesiaper pun boleh jadi hakim, pengkritik untuk blog aku. Korang pun ade gak time duduk saje mcm aku nih. Bukan semuer mase korang busy. Yer tak?

"butterfly" mmm.... nape lah subject aku ttg menatang ni? sesape kenal aku, diaorg tau "butterfly" tu slalunye siapa.

Diaorg tau sape "obses ngan butterfly".. mmmmm..sang rama-rama. Tapi banyak jugak kehidupan kite ni berkaitan ngan rama-rama. Ade yang rerama malam2..oh, silap. Org panggil diaorg tu, kupu-kupu malam.

nape lah ko dikatakan cantik. Maybe, sayap luaran ko sahaja. Dalaman, cantik ke ko nih? hidup ko pun cantik ker? dari hujung sunggut ke hujung kaki ko yang bebulu tu, cantik ker? xde cacat?

ish ish... kalu aku pikir persoalan binatang ni, buat aku berbalah dgn diri sendiri. Buat bodo je lah.

Hakikatnye, rama-rama ni cantik pun hidup kejap. Metamorphosis rama-rama ni cukup sifat. 4 stages. Dari telur> beluncas > pupa > rama-rama yang cantik. magnifique kan? huhu :)

No comments:

Post a Comment